Denon AVR-1708

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1708 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

piet241255 27-03-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1708

Ik heb deze Denon nu een paar dagen thuis, samen met een surround setje van JBL, de CS680. En wat een geluid: mooi vol en zelfs bij zeer lage volumes compleet in alle toonhoogtes. Deze combinatie is echt een aanrader. Maar goed, nu terug naar de Denon: bij het uitpakken bekruipt je een retrogevoel, groot, zwaar en zwart: het lijkt wel een Philips produkt (in de goede betekenis van het woord) uit de jaren tachtig, toen Philips nog van die prachtige spulletjes maakte. Het installeren van de Denon is echter alles behalve sense and simplicity. Zonder handboek lukt het echt niet; wat dat betreft sluit ik me graag aan bij de andere schrijvers. Het nut van de vele video in- en uitgangen ontgaat me volledig. Als je de boel eenmaal goed hebt ingeregeld is het genieten geblazen en is de Denon in het dagelijkse gebruik gemakkelijk, mede door de drie voorkeurtoetsen voor een bepaalde functie, waarmee je drie verschillende apparaten (bijv. tuner, cd of dvd) op vooraf ingestelde waardes, hierbij moet je denken aan volume e.d., kunt opstarten. De Denon maakt een zeer degelijke indruk. De stroomvoorziening kan echt uitgeschakeld worden. De afstandbediening ziet er zeer fraai uit (de bovenkant) en heeft aan de achterkant ook een klepje waarachter een groot aantal functietoetsen verborgen liggen. Ook kun je er al je andere audio/video apparatuur (ook van andere merken) mee bedienen; deze functionaliteit maakt de AB echter gecompliceerd en niet gebruiksvriendelijk. Al met al ben ik zeer tevreden (de geluidskwaliteit is uitstekend) maar het toestel is minder geschikt voor iemand die een gemakkelijke bediening wil.

Doptrie 21-03-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1708

Na 15 jaar trouwe dienst kreeg onze receiver keuren en werd het dus tijd voor een nieuwe. Dat viel niet mee. Het zelfde merk als dat we hadden bleek nog maar 1 type te hebben oke wel in zwarte en zilveren uitvoering dus een optimist noemt dat er 2. En nog slecht leverbaar ook. Onderweg werd het mij wel meer en meer duidelijk waarom Nederland steeds meer en vaker online koopt. Er blijken namelijk een paar nieuwe typen verkopers rond te lopen. 1 die je het gevoel geeft van waarom koop je niet online? 2 die denkt: die geef ik geen aandacht want ze kopen daarna toch online. En dan nog verbaasd zijn dat je zonder aankoop de zaak weer verlaat. En ik geef toe internet begon meer en meer te lonken. Bleek er haast onverwacht toch nog een ander type verkoper te zijn (overgebleven) en werden we vriendelijk, geduldig en zover ik het kan beoordelen vakkundig te woord gestaan. Uit de in die winkel aanwezige recievers uiteindelijk gekozen voor deze Denon 1708.

Vanuit stereo naar 7.1 kwamen we wat speakers te kort dus hadden we het geluk de reciever te horen over de ook aan te kopen speakers. Binnen ons budget en de beschikbare opties een keuze gemaakt waar we heel blij mee zijn.

Thuis aansluiten van de overige apparatuur was zo gebeurt maar dan begint de lol pas echt. Voordat we ons door de instellingen en mogelijkheden hadden geworsteld waren we wel een dagje verder.

Maar eerlijk is eerlijk het resultaat mag er zijn. het geluid is heel vriendelijk, stemmen en muziek instrumenten heel goed te plaatsen en herkenbaar. Dat alles zowel in stereo als in 7.1 opzet.

Wat de mogelijkheden betreft toch enkele puntjes aftrek. De meeste fabrikanten denken er anders over maar ik mis de Phono ingang toch wel. Voor de jongeren onder ons daar sluit je een platenspeler op aan waar je LP's mee af kan spelen. Dat zijn die grote zwarte cd's die je hier (en daar) nog wel aantreft.

Gebruikgemak: echt eenvoudig is de Denon niet. De knoppen die er op zitten zijn klein en zodra het wat donkerder wordt lastig te herkennen. Toegegeven de volume knop is groot en het duidelijke beeldscherm helpt wel. De andere grote draaiknop is voor de bronkeuze. Iets wat ik juist graag in losse knoppen had gezien omdat je nu langs veel ongebruikte bronnen moet en je snel voorbij je doel schiet met draaien. Iets meer weerstand zou al kunnen helpen. Wel weer heel mooi is de echte aan/uit knop. Ik betrap mij er meer en meer op dat ik voor de bediening van het apparaat naar de afstandsbediening grijp. De bediening daarvan vind ik prettiger dan die op het apparaat zelf.

Het is heel goed mogelijk dat de vormgeving en bediening in lijn is met andere/eerdere Denon apparatuur maar voor mij was en is het te veel wennen. Jammer dat (en niet alleen) Denon niet beter gebruik maakt van het grote frontale oppervlak van de reciever. Al dan niet achter een klepje om een rustig beeld te geven.

Duurzaamheid: Een gok natuurlijk; lijkt gewoon wel goed te zitten. Over een jaar of wat weet ik meer.

Een verhaal wat minder positief lijkt dan wat het is. Er zijn dus best wat dingen die ik graag anders gezien had. Daar staat tegen over dat het geluid mij erg aanspreekt. En uiteindelijk koop je een reciever om wat te horen. Zeker een aanrader.

Marcom41 04-01-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1708

Sinds een week in het bezit van de 1708 en 1740 dvd speler. Het kost inderdaad enige tijd om het spul goed in te regelen. De eerste fout die ik maakte was dat ik er van uit ging dat hdmi ook geluid transporteerd naar de reciever. Vervolgens met een goede cinch kabel de digital coax verbinding gebruikt tussen de dvd en de reciever. Mijn nieuwe samsung flatscreen aan gesloten op de monitor aansluiting. Geluid van de tv loopt via glas verbinding. Wat mij opval tis dat de reciever vrij hard open moet draaien voor hard volume. Ik dacht dat de schaalverdeling liep tot 0 db. Dat is niet juist. Hij loopt tot +18 db. Je krijgt dan perfect geluid zonder vervorming. Ik gebruik een HK-7 speakerset. Wel vreemd dat de sub uitgaat bij laag volume. Moet ik nog even in verdiepen. Ik ben al met al zeer tevreden over de aanschaf. Gekocht via een internet winkel. Dat scheelde een paar 100 euro kan ik melden.

Richard9 22-12-2007
Geschreven voor: Denon AVR-1708

Heb sinds een paar weken de Denon en ik moet zeggen, na veel dingen in te stellen, dat de kwaliteit wel degelijk goed is en het geluid haarzuiver is!
Samen met Denon dvd 1740 en Canton movie 150 QX....

T*M 03-12-2007
Geschreven voor: Denon AVR-1708

Na een ruime maand wachten eindelijk ontvangen. Het apparaat oogt bij uitpakken solide. De levering is compleet met een dikke manual in een onhandig formaat maar wel Nederlands. Er een AM antenne bij waarvan het nut me ontgaat. Iemand die AM wil luisteren koopt naar mijn idee niet een receiver als deze. Een setup microfoon en een zapper completeren het geheel.
Het vooraanzicht is rustig maar nog steeds teveel knopjes. De aanduiding van de rij knopjes onder het display is bij gedimd licht slecht te zien. Je hebt ze gelukkig weinig nodig. Zelfde geldt voor de 3 snelselect standen: voortaan maar weglaten.
Het display zelf is goed overzichtelijk. Leuk detail is de volume aanduiding die, bij bediening ervan, tijdelijk groter wordt en dus vanaf afstand beter te zien.
De achterzijde is qua aansluitingen zeer compleet. Goed overzichtelijk en met het handboek erbij zal dat geen verassingen opleveren.
Na aansluiten eerst maar een de speaker setup draaien. Daarvoor dient de bijgesloten audissey microfoon. Die schroef je op een (ouderwes foto) statief. Neerzetten kan ook, maar dan is plaatsing en vooral hoogte moeilijker. Dan wordt het was lastiger want je moet goed lezen wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Het werkt wat cryptisch en ik zat bijvoorbeeld een half uur te wachten op het rekenen terwijl het apparaat zelf wachtte op een toetsdruk (de < knop)van mij. Hoeft maar 1 keer en het resultaat vond ik verbazend nauwkeurig. Het geluidsbeeld was goed op elkaar afgestemd. Ik heb alleen de sub rolloff op 80 DB gezet terwijl de setup hem op 40 had staan.
Nu een luistertest. Ik had hiervoor een AVR 1700, wat van de eerste serie was en alweer 8 jaar oud. Het verschil in geluid was duidelijk hoorbaar: Een rijk en vol geluid zonder dat bassen gaan overheersen. Ruimtelijk, maar zonder dat het blikkerig is. Het systeem staat in een nieuwbouwhuis (beton) met houten vloer wat best lastig is. Desondanks een warm geluid.
De DD en DTS test DVD stelde niet teleur. In tegendeel: Een geweldige bioscoop ervaring. Voorwaarde is wel goede speakers (Chario) en een subwoofer van een serieus merk (Rel Quake).
De verder setup betrof het instellen van de diverse ingangen. Dat is wel iets om even voor te gaan zitten. Het is allemaal menugestuurd. De ene keuze sluit de andere uit of maakt hem juist mogelijk. Hierdoor kan het voorkomen dat je je rot zoekt naar een instelling die je toch echt net nog had gezien en nu weg is.
Neem gewoon de tijd, schenk nog eens in en hou het vooral leuk. De instellingen worden automatisch bewaard (personal memory+) maar dat is gelijk weer lastig als er iemand met z'n fikken aan het apparaat heeft gezeten.
Daarom heb ik tegen de huisgenoten gezegd dat slechts 3 knoppen bediend hoeven te worden: On/Off, volume en sourceselector.
Het apparaat wordt redelijk warm, aghankelijk of hij moet werken of dat je gewoon radio luistert. Als je er een DVD speler of zo op zet, zou ik toch maar een paar latjes gebruiken om iets meer lucht te geven.
Het enige dat ik nog zou willen zien is een usb host aansluiting om een harde schijf te kunnen aansluiten. Dat is in deze prijsklasse denk ik, wel wat teveel gevraagd voor een apparaat dat al heel veel biedt voor z'n prijs. Want echt compleet is hij best te noemen. Ik heb HDMI nog niet geprobeerd want een flatscreen is voor de toekomst.
Al met al een absolute aanrader. Qua prijs/kwaliteit en compleetheid verhouding, maar ook qua prestaties.

Het rapportcijfer voor duurzaamheid baseer ik op mijn vorige Denon die nimmer een manco heeft vertoond, ondanks dagelijks gebruik. Gebruiksgemak een 8 vanwege de toch wat lastige menustructuur.

rsantos 03-12-2007
Geschreven voor: Denon AVR-1708

heb hem nu een week in huis wat een kwaliteits geluid en super beeld via de 1740 dvd
alles via hdmi super beeld en ook perfect stereo geluid voor mijn cd`s als deze het net zo lang uithoudt als mijn oude set 15 jaar dan ben ik tevreden vooral de prijs kwaliteit verhouding vindt ik te gek